Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Suzuki SX4 1.6 Navi 4x4: Kompaktný multitalent

Jedno z najlepšie predávaných áut na našom trhu prichádza v akčnej edícii s pohonom 4x4, navigáciou a dobrým vybavením. Zaslúži si svoju cenovku?
56 18 príspevkov 14.03.2012 / Marek Pokrývka

Kapitola clanku

Suzuki SX4 je na našich cestách dobre známym zjavom. Počas piatich rokov výroby si malý Japonec udržiava dobré čísla predajnosti a pravidelne sa umiestňuje v trhových rebríčkoch na Slovensku. Nedávno sme sa zoznámili s jeho mestsky orientovanou verziou SX4 Street. Aktuálne sme otestovali akčný model SX4 4x4 Navi.

Japonský hit Suzuki SX4 v špeciálnej verzii 1,6 Navi 4x4 56 fotografií v galérii Japonský hit Suzuki SX4 v špeciálnej verzii 1,6 Navi 4x4 Zdroj: autor

Decentné exteriérové a interiérové vylepšenia bestselleru

Ako napovedá označenie auta, hlavným ťahákom tejto verzie je zabudovaná navigácia. SX4 Navi však ponúka podstatne viac. Exteriér vychádza z modelov Outdoor line, odlišuje sa však bočnými smerovými svetlami integrovanými do spätných zrkadiel a šestnásťpalcovými kolesami s novým dizajnom. Nové disky malému Suzuki naozaj pristanú.

Okrem toho je SX4 Navi známou klasikou so strešnými nosičmi, veľkým množstvom ochranných plastov a kovovými chráničmi pod oboma nárazníkmi. Pri bližšom pohľade objavíme na verzii Navi tlačidlá na predných dverách a veku batožinového priestoru, ktoré slúžia na odomykanie/zamykanie pomocou bezkľúčového systému. Vybavenie zahŕňa aj tmavé sklá na zadných oknách.

Od bežných modelov sa model Navi líši iba drobnosťami 56 fotografií v galérii Od bežných modelov sa model Navi líši iba drobnosťami Zdroj: autor

SX4 má na dĺžku iba čosi nad štyri metre, vo vnútri však pohodlne pojme štyroch dospelých pasažierov. Posed je vzpriamenejší, nie však nepohodlný. Na stredne dlhých trasách ponúknu sedadlá v oboch radoch dostatok komfortu. Model Navi má vlastný typ čalúnenia, vybavenie zahŕňa vyhrievanie predných sedadiel. Má však len jednu polohu, ktorá je dosť intenzívna. Pohodlné je iba jej krátkodobé použitie pri zohriatí.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 150 mm
Šírka
1 755 mm
Výška
1 620 mm
Rázvor náprav
2 500 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 240 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 315 kg
Užitočná hmotnosť
470 kg
Celková hmotnosť
1 685 kg
Objem batožinového priestoru
270/1 045 l
Objem palivovej nádrže
50 l

Z auta je vďaka vyššej pozícii slušný výhľad. Prekážkou sú hrubšie predné stĺpiky, ktoré napriek trojuholníkovému výrezu vedia prekážať. Na dobrom prehľade o okolitej situácii majú svoj podiel aj obrovské spätné zrkadlá, ktoré sú vo verzii Navi elektricky sklápateľné a vyhrievané. Nevýhodou ich veľkosti je značný aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach.

Navigačný systém prospel výzoru palubnej dosky

Interiér pôsobí síce kvalitne, no pomerne fádne. Oživením je iba leštený kov po stranách centrálnej konzoly. V danej cenovej triede však dizajnové výstrelky či luxusné materiály nemožno čakať. Nepríjemným nedostatkom je palubný počítač a jeho ovládanie, ktoré sme už kritizovali pri teste verzie Street. Kritiku si vyslúžil aj zastaralo vyzerajúci centrálny panel. To sa verzie Navi netýka, rádio je totiž nahradené navigáciou v lesklom čiernom rámiku.

Dotyková obrazovka v stredovej konzole interiéru prospela 56 fotografií v galérii Dotyková obrazovka v stredovej konzole interiéru prospela Zdroj: autor

Suzuki zvolilo pre SX4 navigačný systém Clarion NX501E s dotykovou obrazovkou a  slovenskou jazykovou mutáciou. Jeho ovládanie je vďaka tomu veľmi intuitívne a rýchle. Okrem samotnej navigácie v sebe spája aj multimédiá a komunikáciu. K dispozícii je DVD prehrávač, rádiový tuner, slot na SD kartu i pripojenie USB, vyvedené v schránke pred spolujazdcom. Navigácia komunikuje s prenosnými zariadeniami aj cez Bluetooth.

Vo vnútri nájdeme dostatok odkladacích priestorov. Batožinový priestor svojim objemom 270 litrov neohúri, na bežné používanie však postačuje. Ak treba odviezť väčší náklad, k dispozícii je sklápanie zadných operadiel v pomere 60:40. Sedadlá sa nesklápajú do roviny, ale zostáva tu výrazný schod. Na vytvorenie rovnej podlahy ich treba vyklopiť k operadlám predných sedadiel. K dispozícii je potom objem 1 045 litrov.

Pri bežnom sklopení zadných sedadiel vznikne veľký schod 56 fotografií v galérii Pri bežnom sklopení zadných sedadiel vznikne veľký schod Zdroj: autor

Dostatok atmosférickej sily aj v nižších otáčkach

Pod kapotou testovaného automobilu pracoval atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra. Motor dosahuje maximálny výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 156 Nm. Podľa papierových hodnôt nejde o žiadneho veľkého siláka, svoj výkon navyše ponúka až vo vyšších otáčkach. Prax je však výrazne odlišná.

Atmosférický štvorvalec má slušný záťah už od nízkych otáčok a kompaktné Suzuki bez problémov rozhýbe aj na svižnejšie tempo. Pri bežnej jazde ho netreba vytáčať vyššie než približne 2 500 otáčok, čo sa odráža nielen na príjemnej spotrebe ale aj nízkej hladine hluku. Pri vyšších otáčkach sa motor začína výraznejšie ozývať a veľmi mu to nechutí.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 586 cm3
Max. výkon
88 kW/120 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
156 Nm
pri otáčkach
4 400/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
5-stupňová manuálna

Pre bežného vodiča je tento motor úplne postačujúci. Príjemnú skúsenosť umocňuje výborné sprevodovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky s presnými dráhami chodu. Podvozok je dostatočne komfortný aj na šestnásťpalcových kolesách a napriek vyššej stavbe pôsobí SX4 v zákrutách stabilne a sebaisto. Úlohu v tom zohrali aj pneumatiky so šírkou 205 milimetrov.

V meste je úspornejší, než sa môže zdať

Testované Suzuki má inteligentný pohon oboch náprav, ktorý možno ovládať v troch polohách. Pri bežnej jazde v móde 2WD sú poháňané iba predné kolesá. V režime Auto systém pripája pohon zadnej osi, ak začnú kolesá na prednej náprave preklzávať. Mód Lock uzamkne rozdelenie krútiaceho momentu na nápravy, funguje však iba do 60 km/h.

Atmosférický benzínový štvorvalec nás príjemne prekvapil 56 fotografií v galérii Atmosférický benzínový štvorvalec nás príjemne prekvapil Zdroj: autor

Pri bežných podmienkach úplne postačuje pohon prednej nápravy. V zhoršených je lepšie zvoliť režim Auto. Keďže pripája zadnú nápravu len v prípade potreby, na spotrebu nemá veľký vplyv. V prípade režimu Lock má síce SX4 naozaj dobrú priechodnosť, do pohonu však zasahuje prísne nastavené ESP. Spotreba sa zvyšuje o niekoľko decilitrov na 100 km.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
175 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,5 s

Výrobca udáva pre SX4 Navi spotrebu 8,2 litra v meste. Nám sa ju podarilo veľmi výrazne podliezť, s malým Suzuki nie je žiadny problém jazdiť v meste okolo siedmich litrov. Aj mimo mesta sme boli úspornejší než udáva automobilka, na okresných cestách si SX4 vypýtalo v priemere len 5,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Príjemnú spotrebu má na svedomí dobrá kombinácia motora a prevodovky. Pri piatom prevodovom stupni a rýchlosti 100 km/h točí motor iba 2 500 otáčok. Rýchlosť 110 km/h znamená 2 800 otáčok a priemernú spotrebu asi 6,8 l/100 km. Pri zrýchlení na 130 km/h však už otáčky stúpajú na 3 400 a spotreba o vyše liter na 7,9 l/100 km.

Spotreba
Mesto - normovaná
8,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,6 l/100 km
Priemer testu
6,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 5

Japonský multitalent v špeciálnom balení

Suzuki SX4 teda diaľničné trasy z hľadiska hospodárnosti veľmi nevoňajú. Doménou auta je mesto a vidiek. Ešte úspornejšia než nami testovaný model, je verzia s naftovým motorom. Je však oveľa drahšia, Suzuki si za ňu pýta základnú čiastku 18 500 eur. To je výrazne viac než cena testovaného modelu 4x4 Navi, stanovená na 15 049 eur.

Cena s DPH
Základná cena modelu
od 10 490 €
Základná cena verzie
od 15 049 €
Cena testovaného exemplára
15 049 €

Pätnásťtisíc eur tiež nie je málo, vodič však vie, za čo platí. Vybavenie verzie Navi je totiž celkom slušné. Okrem pohonu 4x4, navigácie a šestnásťpalcových kolies zahŕňa šesť airbagov, ABS, EBD a ESP, ale aj bezkľúčové štartovanie, kožený multifunkčný volant, vyhrievané sedadlá, tmavé zadné sklá a automatickú klimatizáciu. Iba samotný navigačný systém pritom stojí takmer 900 eur.

Staňte sa s AutoMoto.sk lepším šoférom, vyhrajte poukazy do školy šmyku

 

Suzuki SX4 1.6 Navi 4x4 je komplexný balík, ktorému možno vytknúť niekoľko detailov ako palubný počítač či jednostupňové vyhrievanie sedadiel. Japonský multitalent sa osvedčil v mnohých pozíciách. Jediná, ktorá mu naozaj nesedí sú dlhé diaľničné trasy s nabalenou rodinou. Ak ich často neabsolvujete a neprekáža vám cena, navigačná SX4 je výborná voľba.

 

Pokračovanie v ďalšej kapitole

 

Kapitola clanku

Test Suzuki SX4 1.6 Navi 4x4 56 fotografií v galérii Test Suzuki SX4 1.6 Navi 4x4 Zdroj: autor

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 586 cm3
Max. výkon
88 kW/120 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
156 Nm
pri otáčkach
4 400/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
5-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 150 mm
Šírka
1 755 mm
Výška
1 620 mm
Rázvor náprav
2 500 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 240 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 315 kg
Užitočná hmotnosť
470 kg
Celková hmotnosť
1 685 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
270/1 045 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
175 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,5 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,6 l/100 km
Priemer testu
6,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 10 490 €
Základná cena verzie
od 15 049 €
Cena testovaného exemplára
15 049 €

Video
Najnovšie články
Renault Arkana: SUV-kupé ide do predaja

S novým japonským SUV vybaveným zmiešaným pohonom je parkovanie hrou, výnimočná je tiež jeho urbanizovaná spotreba. Báť sa nemusí ani terénu. Naftu však celkom...

Test Honda CR-V Hybrid: V meste exceluje

Súdne ťahanice medzi košickým magistrátom a súkromnou firmou, ktorá donedávna prevádzkovala tamojšie parkovacie automaty, pretrvávajú. Mesto nesúhlasí...

Košice sa odvolajú proti rozhodnutiu súdu o parkovaní

Nemecký policajt konfrontoval pri smrteľnej havárii na diaľnici šoférov z Česka a Maďarska, ktorých pokarhal a naparil im pokutu.

Fotenie nehody: Polícia si zgustla na zvedavcoch

Kórejská novinka by mala byť lacnejšia než typ Stonic, po náčrtoch jej karosérie vydala automobilka aj obrázky interiéru.

Kia poodhalila kabínu chystaného SUV

Štúdia vychádzajúca z triedy GLE disponuje extra diódami, exteriérovými displejmi či volantom schopným zasunúť sa do palubnej dosky.

ESF 2019: Mercedes je opäť priekopníkom

Limitovaný model vznikol pri príležitosti 50. výročia filmu On Her Majesty’s Secret Service a vyhotovením evokuje vozidlo použité v ňom.

Aston Martin DBS: Špeciál s logami 007
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×