Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru a Toyota očesáva kupé pre tunerov

Subaru a Toyota sa chystajú uviesť na trh osekané verzie svojich najnovších športovcov BRZ a GT 86, ktoré sú určené na tuning.
5 10.02.2012 / Marián Balog

Z kooperácie dvoch japonských výrobcov vzniklo atraktívne malé kupé s pohonom zadných kolies, ktoré ešte pred oficiálnym odhalením pritiahlo pozornosť množstva motoristických nadšencov, úpravcov nevynímajúc. Subaru aj Toyota ulahodia novými puristickými verziami práve im, bohužiaľ iba na domácom trhu.

Puristické verzie vylúčili zbytočnosti ako klimatizáciu a rádio 5 fotografií v galérii Puristické verzie vylúčili zbytočnosti ako klimatizáciu a rádio Zdroj: Toyota & Subaru

Aký má zmysel kúpiť si nové auto a potom z neho polovicu dielov vypitvať a zahodiť, či rozpredať? Japonci vyšli tunerom v ústrety a do puristických verzií niektoré komponenty vôbec nemontujú. Dosiahli tak miernu úsporu hmotnosti, no čo je zaujímavejšie, zákazníci nebudú musieť siahať tak hlboko do peňaženky.

V Subaru BRZ RA a Toyote GT 86 RC úplne chýba audio systém, reproduktory a klimatizácia. V interiéri nenájdete ani kožou potiahnuté komponenty, hliníkové pedále či dekoračné obklady. Japonci nebudú do ochudobnených športiakov montovať ani ochranné kryty prahov, koberčeky batožinového priestoru a ani nadštandardné osvetlenie interiéru. Chýbajúce komponenty znížili hmotnosť oboch kupé o asi 40 kilogramov.

Základný model Subaru BRZ spoznáte ľahko podľa čiernych plechových diskov 5 fotografií v galérii Základný model Subaru BRZ spoznáte ľahko podľa čiernych plechových diskov Zdroj: Toyota & Subaru

Navonok je zrejmé, že ide o oklieštené verzie hneď na prvý pohľad, obzvlášť v prípade Toyoty. GT 86 RC má nelakované nárazníky, obe dvojčatá majú od výroby nelakované kľučky, kryty spätných zrkadiel, chýbajú hmlovky a 17-palcové zliatinové disky vystriedali 16-palcové plecháče. Namiesto zadného diferenciálu typu torsen dostali verzie RA/RC mechanický diferenciál. Zvyšok techniky zostal nedotknutý.

Ošklbanie prinesie zákazníkom v porovnaní s ďalším najbližším stupňom výbavy úsporu v prepočte asi 4 000 eur. Toyota GT 86 RC sa v Japonsku predáva od 1 990 000 jenov (19 390 eur), vo vyššej verzii G od 2 410 000 jenov (23 480 eur). Subaru je drahšie asi o 68 000 jenov (660 eur).

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×