Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda i-ELOOP zníži spotrebu o 10 percent

Automobilka Mazda ako prvá prichádza s technológiou rekuperácie brzdnej energie na báze kapacitora.
2 25.11.2011 / Ladislav Malák

Výrobca z japonskej Hirošimy vyvinul prvý pre osobné vozidlá určený systém získavania energie z brzdenia vozidla, ktorý využíva kapacitor. Jeho názov je „i-ELOOP“, čo je šifra z anglického „Inteligent Energy Loop“, po našom „inteligentná energetická slučka.

Unikátnosť systému spočíva práve v spomenutom kapacitore. Je to komponent, schopný krátkodobo uchovať veľké množstvo elektrickej energie. Na rozdiel od batérií sa kapacitor síce rýchlo vybíja, ale aj veľmi rýchlo nabíja. Na plnú kapacitu sa dokáže nabiť za pár sekúnd. Jeho ďalšou výhodou je odolnosť voči opotrebovaniu pri dlhodobom využití.

Výhodou kapacitora je extrémne rýchle nabitie 2 fotografie v galérii Výhodou kapacitora je extrémne rýchle nabitie Zdroj: Mazda

Kinetická (pohybová) energia vozidla, ktorá sa pri brzdení ukladá do kapacitora, sa následne využíva na napájanie elektricky poháňanej klimatizácie, audiosystému a ďalších spotrebičov. Okrem kapacitora využíva systém i-ELOOP alternátor s variabilným napätím (12-25 V). Výrobca deklaruje, že pri premávke štýlu „stop-and-go“ dokáže systém i-ELOOP ušetriť až 10 percent paliva.

V sériovej výrobe začne Mazda aplikovať systém i-ELOOP do jednotlivých modelov už v budúcom roku. Zatiaľ nešpecifikovala o ktoré typy konkrétne pôjde, niečo však určite prezrádza aj obrázok, na ktorom je aplikovaný pod kapotou konceptu Takeri, naznačujúceho novú generáciu Mazdy 6

Mazda zatiaľ ukázala technológiu i-ELOOP pod kapotou konceptu Takeri 2 fotografie v galérii Mazda zatiaľ ukázala technológiu i-ELOOP pod kapotou konceptu Takeri Zdroj: Mazda

TIP: Mazda Takeri: Nový koncept strednej triedy


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×