Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Cadillac sa vracia na Slovensko

Na náš trh sa vracia oficiálny predaj prémiovej americkej značky, ktorá prinesie okrem iného aj výkonný modelový rad CTS-V, schopný pokoriť stovku za 4 sekundy.
8 28.10.2011 / Ladislav Malák

Prvý pokus s predajom tohto prestížneho člena rodiny General Motors prebehol v našich končinách pred siedmimi rokmi a v podstate ho pochovali dôsledky hospodárskej krízy, ktorú veľmi výrazne pocítili najmä americké automobilky. Teraz sa Cadillac vracia znovu, prostredníctvom zatiaľ prvého oficiálneho predajného a servisného miesta v Bratislave na Panónskej ulici, prevádzkovaného spoločnosťou Todos.

Cadillac CTS-V Sport Wagon 8 fotografií v galérii Cadillac CTS-V Sport Wagon Zdroj: Cadillac

Aktuálne európske portfólio značiek obsahuje model vyššej strednej triedy CTS , jeho vysokovýkonný variant CTS-V, ďalej SUV-crossover XLR a veľké luxusné SUV Escalade, vrátane jeho hybridnej verzie. Najčerstvejšou novinkou je model CTS-V v kombi verzii Sport Wagon, ponúka sa tiež ako sedan a kupé.

TIP: Cadillac á la Hennessey: Tisíc koní pre žiletku

Slovenské zastúpenie pripravilo pri príležitosti tlačovej konferencie oficiálne uvádzajúcej Cadillac na náš trh aj možnosť osobne vyskúšať novú rodinu CTS-V, ktorú Cadillac hrdo prehlasuje za najvýkonnejšiu modelovú rodinu na svete. Prehnané tvrdenie to rozhodne nie je, keďže všetky tri karosárske verzie poháňa kompresorom prepĺňaný benzínový osemvalec s objemom 6,2 litra a výkonom až 415 kW/564 k, ktorému sekunduje gigantický krútiaci moment 747 Nm. A typická hlboko bublavá kulisa veľkých amerických osemvalcov.

Cadillac CTS-V Sport Wagon 8 fotografií v galérii Cadillac CTS-V Sport Wagon Zdroj: Cadillac

Cadillac CTS-V vo verzii sedan a kupé dokáže vďaka tomuto agregátu pokoriť tempo 100 km/h za rovné štyri sekundy, kombi na to potrebuje iba o nepodstatnú jednu desatinu viac. Sila agregátu sa prenáša na zadnú nápravu buď manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Podvozok zvláda silu pohonu vďaka systému regulácie tlmičov Magnetic Ride. A tiež vďaka vyladeniu na Severnej slučke Nürburgringu, ktorú sériové CTS-V dokáže zvládnuť v čase pod osem minút.

BANNER300

Ak vás luxusná americká dynamika á la Cadillac CTS-V láka, môžete začať sporiť: vo verzii sedan stojí 82 332 eur, za kupé dáte 86 003 eur, nové kombi sa začína na sume 84 854 eur. Momentálne najlacnejším Cadillacom uvedeným na náš trh je CTS sedan s benzínovým motorom 3.0 V6 (203 kW/276 k) za minimálnych 49 966 eur.

Cadillac CTS-V Sport Wagon 8 fotografií v galérii Cadillac CTS-V Sport Wagon Zdroj: Cadillac

Významným bude pre Cadillac budúci rok, kedy sa má na trhy dostať menší sedan ATS strednej triedy, ktorý si brúsi zuby hlavne na konkurentov typu BMW radu 3 alebo Mercedesu triedy C. Na rozdiel od predošlého pokusu menom BLS, čo bol v podstate len do luxusnejšieho kabáta oblečený Opel Vectra, resp. Saab 9-3 s predným pohonom, bude mať nový sedan východiskovo zadný pohon.

TIP: Cadillac smeruje do nižších segmentov modelom ATS

Pribudne tiež luxusná limuzína XTS, ako alternatíva ku obligátnej ponuke BMW radu 7, Mercedesu triedy S či Audi A8. Na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne bol rozhodne neprehliadnuteľný aj futuristický koncept luxusného štvormiestneho kabrioletu Ciel, ktorý má naznačiť budúcnosť americkej značky.

TIP: Americký krížnik ciest Cadillac Ciel Concept

Focus Media

Video
Najnovšie články
Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km

Asistenčné systémy majú podporiť vodiča a zvýšiť bezpečnosť. Aké systémy však existujú a ako vlastne fungujú? Presne na to sa pozrel nemecký klub ADAC.

Asistenčné systémy: Viete, ako fungujú?

Európania sú veľmi opatrní a nekupujú nové autá. Dokazuje to júnová aj polročná štatistika, ktorá ukazuje nadol na všetkých dôležitých trhoch. Tabuľke výrobcov...

Predaj nových áut v EÚ opäť klesol na všetkých trhoch

Žilinská Kia v prvej polovici roka splnila plán výroby áut aj motorov a po závodnej dovolenke spustí výrobu nového XCeedu.

Kia naplnila plány, vyrobila vyše 180 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×