Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6: Sen vs. realita

Zabudnite na drahé prémiové zadnokolky. Je tu Hyundai Genesis Coupé. A aj s troma stovkami koní pod magickou hranicou 30 tisíc eur. Je to sen, alebo realita?
72 15 príspevkov 15.08.2011 / Ladislav Malák

Kapitola clanku

Z túžby po športovom kupé so zadným pohonom nejedného našinca vyliečila cena, ktorú by musel investovať do produktu niektorého z prémiových výrobcov. Takmer nikto iný totiž u nás nič takéto neponúkal. To však už neplatí.

Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor Hyundai Genesis Coupé sme prevetrali na okruhu Slovakia Ring

Zmena nastala dokonca výrazne dramatická: rýchlu dvojdverovú zadnokolku vám predá Hyundai, teda jedna zo značiek s najagresívnejšou cenovou politikou u nás. A aký je výsledok? Čítajte ďalej v našom teste modelu Genesis Coupé s 3,8-litrovým benzínovým šesťvalcom a šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor Hyundai Genesis Coupé: prvé športové auto tejto značky so zadným pohonom na našom trhu. Ako sa vám páči?

Hyundai Genesis je z historického hľadiska na našom trhu v podstate neznámy pojem. V zámorí, smerom na východ aj na západ, je to však úplne inak. Doma v Kórei sa Genesis Coupé začal predávať už takmer pred troma rokmi. Na kedysi konzervatívne lokálpatriotistickom severoamerickom trhu dokonca získal predvlani Hyundai Genesis ako sedan titul auta roka. A to už stojí za zbystrenie pozornosti.

Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor Pozornosť si kórejský športovec vyslúžil aj hneď pri svojej slovenskej výstavnej premiére tohto roku na bratislavskom autosalóne. „Slečna, mohli by ste sa prosím trochu uhnúť? Chcem si odfotiť interiér. Ďakujem.“

Čo je zač?

Celkovým dizajnom, rozmermi a proporciami sa Hyundai ozaj šikovne trafil do ideálneho formátu športového kupé. Na základe celkovej dĺžky 4630 mm a rázvoru 2820 mm by sa dalo teoreticky tvrdiť, že patrí niekam do strednej triedy. Šírka je však výrazne väčšia: až 1865 mm, výška naopak zreteľne menšia: len 1385 mm. A osobný dojem iba potvrdzuje čísla: keď sa pozriete, tak vidíte, ako pred vami stojí typicky emotívne proporčná športová placka.

Konkurenti.... naozaj?

Segment športových kupé je pomerne rozmanitý. Priami konkurenti sa tu určujú iba veľmi ťažko a výrazne to závisí od zvolených kritérií. My sme si do teoretického tabuľkového porovnania vybrali „súperov“ pre Genesis Coupé podľa kľúča „je to kupé, predáva sa na Slovensku, má zadný pohon, výkon približne 300 koní (220 kW) a aspoň približne podobné veľkostné parametre“.

Od BMW tejto požiadavke vyhovuje najviac trojkové kupé. Mercedes sa najlepšie triafa modelom C 350 Coupé. Vari jediného „neprémiového konkurenta“ na našom trhu, Nissan 370 Z, sme zaradili do tabuľky viac-menej informatívne. Ako jediný je iba dvojmiestny, čo sa hneď prejavuje na jeho proporciách. Napodiv, na cene už menej. Genesis Coupé tak vychádza ako jediný výrazne lacnejší model.

Porovnanie
Hyundai Genesis Coupé V6
BMW
335i Coupé
Mercedes
C 350 Coupé
Nissan
370 Z Coupé
Dĺžka
4630 mm
4612 mm
4590 mm
4250 mm
Šírka
1865 mm
1782 mm
1770 mm
1845 mm
Výška
1385 mm
1395 mm
1406 mm
1315 mm
Rázvor
2820 mm
2760 mm
2760 mm
2550 mm
Motor
V6
R6 biturbo
V6
V6
Zdvihový objem
3778 cm3
2979 cm3
3498 cm3
3696 cm3
Max. výkon
223 kW/303 k
225 kW/306 k
225 kW/306 k
241 kW/328 k
Max. krútiaci moment
361 Nm
400 Nm
370 Nm
363 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h
6,3 s
5,4 s
6,1 s
5,6 s
Max. rýchlosť
240 km/h
250 km/h
250 km/h
250 km/h
Kombinovaná spotreba
9,9 l/100 km
8,4 l/100 km
7,1-7,3 l/100 km
10,5 l/100 km
Pohotovostná hmotnosť
1540 kg
1525 kg
1599 kg
1508 kg
Základná cena*
od 30 654 eur
od 49 120 eur
od 47 988 eur
od 45 900 eur

*s automatickou prevodovkou (ak je automat za príplatok, jeho cenu sme pripočítali k základu)

Genesis Coupé, zopakujme, je teda celkovými rozmermi a proporciami pomerne typické nízke a široké športové kupé. Nie však až tak extrémne ploché, aby si za istých okolností nezaslúžilo aj nálepku „GT“. A ak ste si všimli aj kolónku jeho pohotovostnej hmotnosti, tak ani tonážou je zhruba tam, kde súperi.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4630 mm
Šírka
1865 mm
Výška
1385 mm
Rázvor náprav
2820 mm
Pohotovostná hmotnosť
1540 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1615 kg
Užitočná hmotnosť
390 kg
Celková hmotnosť
1930 kg
Objem batožinového priestoru
332 l
Objem palivovej nádrže
65 l

Pod nízkou strechou

Interiér vás rozhodne nezovrie štýlom tesne obopínajúceho športového špeciálu. Práve svojou priestrannosťou si Genesis Coupé nálepku „Gran Turismo“ zaslúži asi najviac. Vpred máte pocit minimálne ako v niektorej z väčších limuzín vyššej strednej triedy – hlavne na šírku. A keďže sedíte takmer na zemi, ani nad hlavou nemáte núdzu o rezervné centimetre.

Predné sedadlá? Posed ideálny, bočné vedenie dostatočné, komfort aj na dlhé cesty vyhovujúci 72 fotografií v galérii Predné sedadlá? Posed ideálny, bočné vedenie dostatočné, komfort aj na dlhé cesty vyhovujúci Zdroj: autor

Vzadu sú to dva svety. Kolenami by ste sa vďaka dlhému rázvoru vošli aj pri za sebou sediacich 2 x 180 cm. Strecha však klesá dosť kruto a zadné sedáky sú aj trochu vyššie než predné. Suma sumárum: je to tu nanajvýš pre priemerne urasteného Kórejca. Inými slovami: doma môžu považovať Genesis Coupé za reálne štvormiestne auto, u nás ale dostáva iba nálepku „2+2“.

Na kolená by vzadu bolo miesta dosť, strecha však nemilosrdne padá. Maximálna výška bez rizika zranenia hlavy: cca 160-165 cm 72 fotografií v galérii Na kolená by vzadu bolo miesta dosť, strecha však nemilosrdne padá. Maximálna výška bez rizika zranenia hlavy: cca 160-165 cm Zdroj: autor

Batožinový priestor svojím objemom 332 litrov trochu zaostáva za predsa len civilnejšie proporčnými súpermi z vyššie uvedeného tabuľkového porovnania (BMW 335i Coupé má 430 litrov, Mercedes C 350 Coupé 450 litrov). Na auto takéhoto razenia je však dostatočný. A ešte ponúka aj istú mieru variability pomocou možnosti sklopiť zadné operadlo a prestrčiť dlhšie predmety do kabíny.

Batožinový priestor svoj objem získava hlavne z dĺžky a šírky. Hĺbka je viditeľne neveľká 72 fotografií v galérii Batožinový priestor svoj objem získava hlavne z dĺžky a šírky. Hĺbka je viditeľne neveľká Zdroj: autor

Po kvalitatívnej stránke je na interiéri cítiť, že to nie je prémiové auto. Nehľadajte tu plasty, do ktorý zaboríte prst až po dlaň, ani čierny klavírny lak, karbón, či intarzie z koreňa tristoročného sicílskeho duba. Tomu, čo čakáte od auta „bežného“, vyhovie Genesis Coupé tak akurát. A ak filtrujete kvalitu materiálov a vypracovanie interiéru cez sitko s nápisom „lacné“, tak môžete byť aj príjemne prekvapení.

BANNER300

Ani na ergonómii sme nenašli žiadne zásadnejšie chyby. Miesto za volantom si nájdete bez problémov a aj väčšina ovládačov a indikátorov je tam, kam inštinktívne siahnete. Kritiku si zaslúži len pár drobností. Napríklad ovládač palubného počítača, utopený na palubnej doske vľavo pod volantom, alebo trochu nelogické ovládanie niektorých funkcií audiosystému.

Prístroje v tubusoch s klasickým usporiadaním majú jednoduchú a prehľadnú grafiku 72 fotografií v galérii Prístroje v tubusoch s klasickým usporiadaním majú jednoduchú a prehľadnú grafiku Zdroj: autor

Á propos, audiosystém. Sústava značky Infinity na prvý dojem nehrá zle. Možno by sa oplatilo trochu viac pozornosti venovať odladeniu výhybky na nízkych frekvenciách a smeru natočenia výškových reproduktorov. A aj výkonu by nezaškodilo viac, než len 360 Wattov. Viac vám ale k tomu nepovieme. Týmto ôsmim reproduktorom totiž počas redakčného testu veľmi často kradlo akustický priestor šesť valcov pod prednou kapotou.

Dokonalá atmosféra

Hyundai Genesis Coupé vám dáva na výber. Buď si vyskúšate, ako v Kórei zvládli downsizing a čo sú schopní dostať z prepĺňaného štvorvalcového dvojlitra. Alebo si otvoríte tučnú americkú plechovku a užijete si bublanie šiestich veľkých valcov s atmosférickým plnením. A keď píšeme veľkých, tak myslíme veľkých: zdvihový objem 3,8 litra sa kriticky blíži dolnej hranici motorov V8.

Prečo sa viditeľne nepochváliť objemom, keď prináša v tomto prípade samé pozitívne zážitky? 72 fotografií v galérii Prečo sa viditeľne nepochváliť objemom, keď prináša v tomto prípade samé pozitívne zážitky? Zdroj: autor

S tou Amerikou sme to ale zase nemysleli až tak vážne. Šesťvalec v Genesise Coupé je ozaj objemný, ale nemusíte sa tu báť zaoceánskych anachronizmov typu dvojventilových hláv alebo rozvodu OHV. Agregátu pod kapotou testovaného auta veľmi účinne okrem samotného objemu pomáhali dýchať plynulo variabilné časovanie nasávacích aj výfukových ventilov.

Nie teda divu, že sa červené pásmo otáčkomera začína až pri hodnote 6 a pol tisíc. V žiadnom prípade však nečakajte prispaté reakcie v dolných pásmach v štýle maloobjemových atmosférických zubárskych vŕtačiek. Objem je skrátka objem. Tam, kde ešte neúraduje výkon, máte k dispozícii už dosť krútiaceho momentu. V tomto prípade počítajte už pri cca 1500 otáčkach s ťahom zhruba 300 Nm. Pre istotu opakujeme: toto nie je turbomotor.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6
Zdvihový objem
3778 cm3
Max. výkon
223 kW/303 k
pri otáčkach
6300/min
Max. krútiaci moment
361 Nm
pri otáčkach
4700/min
Palivo
benzín
Pohon
zadné kolesá
Prevodovka
6-stupňová automatická

Šesťvalec v Genesise Coupé vás rozhodne nesklame dynamikou. Ale ani akustikou. Dokáže rovnako pekne zabublať aj zarevať, podľa toho čo práve od neho chcete. Na dôkaz dostatočne sýteho plnenia si vie cez výfuky aj poriadne po chlapsky odpľuť. A z úcty k tradícii veľkých silných atmosférických motorov aj takto prispieť k vytvoreniu dokonalo športovej atmosféry.

Tlmočníci silných slov

Automatická prevodovka s klasickým meničom krútiaceho momentu bola ešte pred nejakým desaťročím priam negáciou športového prenosu sily motora. To už ale neplatí. Jeden výrobca za druhým sa učí umeniu obmedzenia preklzu meniča. Tí najlepší sa už takmer vyrovnajú principiálne rýchlejším dvojspojkovým robotizovaným manuálom.

Genesis Coupé k nim nemá ďaleko. Jeho šesťstupňový automat je ozaj vydarený. Radenie v automatickom režime je veľmi komfortné, bez trhania. Ale zároveň aj dostatočne rýchle. Báť sa nemusíte ani náhlej „zrady“ uprostred zákruty, keď má motor stabilne ťahať a nie čakať, kým si prevodovka rozmyslí, čo tam vrazí.

V automatickom režime radí šesťstupňový automat dostatočne plynulo, rýchlo a promptne sa prispôsobí vášmu štýlu jazdy 72 fotografií v galérii V automatickom režime radí šesťstupňový automat dostatočne plynulo, rýchlo a promptne sa prispôsobí vášmu štýlu jazdy Zdroj: autor

Pri podraďovaní v reakcii na kickdown sa prevodovka pomerne presne triafa do pásma, v ktorom motor dosahuje maximum svojho krútiaceho momentu. Sila pohonného agregátu jej však dáva na druhej strane dostatok sebavedomia na to, aby nechala pri pokojnej jazde motor bublať aj hlboko pod dvoma tisíckami. Vodičovi už ale verí menej: manuál nemanuál, pri dosiahnutí červeného pásma prevodovka sama zaradí vyšší stupeň.

Už keď je reč o možnosti ručného radenia.... pri tom by sme si vedeli predstaviť ešte o máličko rýchlejšie reakcie na pokyny páčkami pod volantom. A hlavne opačnú (teda pre športové auto tú správnu) logiku vychyľovania voliacej páky: dozadu plus, dopredu mínus. Hyundai však v tomto smere žiaľ podľahol väčšinovým trendom. Inak je ale manuálne radenie ozaj solídne.

Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor Páčky pod volantom potešia, väčšiu radosť by nám však urobili ešte o máličko rýchlejšie reakcie prevodovky na ich povely

Veľmi dôležitým komponentom hnacieho reťazca pri takto orientovanom aute je aj diferenciál. Tu sa Hyundai pre istotou vyhol potenciálne komplikovaným elektronickým systémom a vsadil na osvedčenú mechanickú klasiku: samosvorný Torsen. Ten svoju úlohu pri zrýchleniach na povrchoch s rozličnými súčiniteľmi trenia plní veľmi spoľahlivo. Rovnako aj pri akcelerácii zo zákruty. To už nás ale posúva do ďalšej kapitoly, venovanej podvozku a jazdným vlastnostiam.

Drifting in the Rain

Podvozok. Pri športovo ladenom aute minimálne rovnako dôležitý ako motor. Alebo dokonca ešte dôležitejší. Ako je na tom Hyundai Genesis Coupé? Sú jeho McPhersony vpredu a multilink vzadu aspoň také „rýchle“ ako jeho pohonný agregát?

Odpoveď vieme najfundovanejšie poskytnúť v špecifických podmienkach mokrých ciest. Počas celého týždňa testu nám minimálne mrholilo. A v ešte špecifickejších podmienkach kombinácie vysokej vrstvy vody na vozovke a nízkej hĺbky dezénu pneumatík. Kolegovia pred nami mali zjavne viac šťastia na suché asfalty.

Predná a zadná náprava sú zaťažené v pomere 55:45 %. Vrecko cementu ale do kufra nekupujte. Jazdným správaním pôsobí Genesis Coupé ako dokonalo vyvážené vozidlo 72 fotografií v galérii Predná a zadná náprava sú zaťažené v pomere 55:45 %. Vrecko cementu ale do kufra nekupujte. Jazdným správaním pôsobí Genesis Coupé ako dokonalo vyvážené vozidlo Zdroj: autor

Prvý dobrý dojem nám poskytla predná náprava. Napriek tomu, že poháňaná nie je, pneumatiky na nej boli zošľahané celkom slušne. Do mokrých zákrut sme preto vbehli sprvoti dosť opatrne. Postupne nám ale odvaha mohla narásť. S ohľadom na spomínané „špecifické podmienky“ sa dlho nedostavovala ani nedotáčavosť, ani akvaplaning. Vieme si na základe toho predstaviť, že na suchom asfalte sa Genesis Coupé do zákrut vrhá s ochotou, blížiacou sa motokáre.

Krátko na to nasledoval aj dobrý dojem zo zadnej nápravy. Takmer slicky dokázali poslednými zvyškami dezénu vytláčať vodu prekvapivo účinne. Na upresnenie: reč je o plášťoch Bridgestone Potenza RE 050A rozmeru 245/40 R19 (vpredu 225/40). Je pozoruhodné, a to platí aj pre prednú nápravu, ako dlho si vozidlo za daných okolností udržalo neutralitu.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
240 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
6,3 s

Pri mokrom teste sa dôkladne preverili aj reakcie ESP. To dokáže byť s blížiacimi sa fyzikálnymi limitmi pomerne tolerantné. Keď ich atakujete s rozumom, tak vás aj nechá trochu si polaškovať a veľmi jemne povrtieť zadnými partiami. Neotesane brutálny pokus o drift či akceleráciu však odmení rovnako hrubou a necitlivo reakciou s krutým pridusením motora.

A do tretice ďakujeme kombinácii odratých gúm a mokrého asfaltu. Pri vypnutej stabilizácii sme s radosťou zaznamenali síce veľmi výraznú, zato však progresívne a čitateľne nastupujúcu chuť zadnej časti vozidla pustiť sa do driftovacieho twistu. Teda čitateľne pre toho, kto má so zadnokolkami aspoň priemerné skúsenosti.

ESP reaguje tak prudko, ako prudko vy skúšate jeho trpezlivosť. Po jeho vypnutí sa dostaví výrazná, ale pre skúseného vodiča čitateľná pretáčavosť 72 fotografií v galérii ESP reaguje tak prudko, ako prudko vy skúšate jeho trpezlivosť. Po jeho vypnutí sa dostaví výrazná, ale pre skúseného vodiča čitateľná pretáčavosť Zdroj: autor

Vodičom, ktorých predošlým garážovým žihadlom bol Hyundai Coupé s predným pohonom alebo niečo iné podobne nevinné, odporúčame siahať na tlačidlo ESP sprvoti iba na uzavretom okruhu či prázdnom parkovisku. Učený z neba nikto nespadol a cintoríny sú plné hrdinov a ich obetí.

Veľmi dobre vyzeralo pri pohľade cez mokrý filter aj riadenie. Účinok posilňovača je sympaticky slabý, presnosť prijateľná, spätná väzba takisto. Otáčky volantu od dorazu po doraz sme nepočítali, máme však pocit, že strmosťou sa riadenie triafa dosť presne do stredu medzi požiadavku okamžitej reakcie pri pomalých manévroch a dostatočnej smerovej stability pri rýchlej jazde.

Volant neohúri marketingovo dramaticky profilovaným vencom, do ruky však padne dobre 72 fotografií v galérii Volant neohúri marketingovo dramaticky profilovaným vencom, do ruky však padne dobre Zdroj: autor

Odpruženiu bolo v podstate jedno, koľko bolo na ceste vody. Genesis Coupé je dôkazom toho, že už aj na lacnejšom aute sa dá veľmi slušne zladiť tvrdosť podvozka s prijateľným komfortom. Nakrčený asfalt pred semaformi a priečne špáry na betónovkách nemajú v obľube ani podstatne drahší konkurenti. Akurát toho buchotu možno produkujú o niečo menej. Na kvalitnom povrchu však pruženie prakticky neguje cenový rozdiel medzi týmto a podstatne drahšími podobnými autami.

Verí si a nežerie

Prémioví výrobcovia si môžu dovoliť investovať podstatne vyššie prostriedky do kadejakých zelených, modrých a efektívne dynamických eko-systémov. Od značky Hyundai, ktorá náklady musí strážiť oveľa viac, sme preto v tejto oblasti až tak veľa nečakali, hlavne nie od športového auta s veľkým benzínovým motorom. O to príjemnejšie sme boli prekvapení.

Spotreba
Mesto - normovaná
14,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
7,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
9,9 l/100 km
Mesto - počas testu
13,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,0 l/100 km
Priemer testu
10,2 l/100 km

 

Emisie
Emisie CO2 kombinované
235 g/km
Emisná norma
Euro 5

Najširší úsmev na tvári vám palubný počítač vylúdi v meste. Výrobca možno z opatrnosti avizuje až 14,8 l/100 km. My sme sa k pätnástke dostali iba ozaj agresívnym štýlom plyn brzda od semaforu po semafor, nakoľko to požiadavky na bezpečnú jazdu za mokra umožňovali. Keď sme sa zaradili do davu bežnej bratislavskej premávky kombinujúcej centrum s obchvatmi a sídliská so starým mestom, spotreba išla o celé dva litre dolu.

Stačí sa trochu ovládať a v meste dokážete reálne jazdiť aj o dva litre úspornejšie, než vás straší výrobca 72 fotografií v galérii Stačí sa trochu ovládať a v meste dokážete reálne jazdiť aj o dva litre úspornejšie, než vás straší výrobca Zdroj: autor

Pri diaľničnom tempe sa ručička otáčkomera usadila okolo troch tisíc otáčok a motor sa uspokojil s deviatimi litrami. Sedem sľubovaných pre jazdy mimo mesta nevidíme ako reálnu hodnotu. Na okreskách sa k stabilnému tempu jazdy s úsporne uzamknutým meničom krútiaceho momentu dostanete iba málokedy.

Tu sa asi naposledy odvoláme na mokré cesty počas testu. Ich špecifikum prispelo k celkovej v pohode akceptovateľnej priemernej spotrebe 10,2 l/100 km. Odhadujeme, že suchý asfalt by zvýšenie konzumu priniesol, ale určite by nebolo dramatické. Veľký atmosférický agregát sa pri svojej dávke sebavedomia rozhodne nenechá tvrdým šliapaním po plyne vyprovokovať k takej prehnanej pažravosti ako poniektoré neurotické downsizované verklíky.

Podlieza hranice, za koruny aj za eurá

Cena, ktorú ste videli v tabuľke porovnania s konkurentmi, platí pre tú najdrahšiu možnú verziu modelu Genesis Coupé. Ešte aj s ňou však vozidlo hlboko podlieza hranicu jedného milióna našej starej meny. No a keď sa rozhodnete, že o zaradenom prevode budete rozhodovať iba vy a nie stroj, tak už sa dostanete aj pod 30-tisícové pásmo aktuálnej euromeny: presne na sumu 29 243 eur.

Cena s DPH
Základná cena modelu
od 27 226 €
Základná cena verzie
od 29 243 €
Cena testovaného exemplára
30 654 €

Rozdiel medzi manuálnou a automatickou prevodovkou predstavuje pri oboch motorizáciách približne 1200 eur. Nahradenie šesťvalca štvorvalcom zlacní vozidlo zhruba o dve tisícky. To nám vháňa do hlavy kacírsky neprofesionálnu myšlienku, že za týchto okolností by sme možno ani neboli zvedaví na to, čím by nás mohol upútať menší štvorvalec. Prezentácia väčšieho šesťvalca bola skrátka ozaj veľmi presvedčivá, aj s ohľadom na daný cenový rozdiel.

Možno si teraz kladiete otázku: „keď to auto nie je také lacné pre samotné svoje kvality, nebude náhodou problém v chudobnej výbave?“ Odpoveď je jednoduchá: nie. Nebudeme vás presviedčať vymenúvaním jednotlivých položiek. Aj bez neho skrátka konštatujeme, že je ozaj dosť bohatá.

Áno, to je zase on: sériový USB port, za ktorý si podstatne drahšie prémiové značky pýtajú nepochopiteľné príplatky 72 fotografií v galérii Áno, to je zase on: sériový USB port, za ktorý si podstatne drahšie prémiové značky pýtajú nepochopiteľné príplatky Zdroj: autor

Na individualizáciu ale zatiaľ zabudnite: až do konca augusta je k dispozícii jedine akčný cenník verzie Premium, ktorá neponúka ani jeden jediný príplatkový doplnok. Kam sa čísla a možnosti posunú potom, je zatiaľ vo hviezdach. Nič dramatické však neočakávame, to by nebol Hyundai.

Vytriezvenie neprišlo

A prichádzame k záverečnému účtovaniu. Zobudil nás tento test zo sna a vrátil do reality? Ponúkne vám tridsaťtisícový, alebo, ak chcete, miliónový Genesis Coupé za svoju nízku cenu dostatočnú protihodnotu?

Aj keď nám vyššia moc nedožičila ideálne podmienky na test, z príjemného sna „veľa za málo“ nás rozhodne nezobudila 72 fotografií v galérii Aj keď nám vyššia moc nedožičila ideálne podmienky na test, z príjemného sna „veľa za málo“ nás rozhodne nezobudila Zdroj: autor

Ak ste rozmaznaní prémiovým segmentom a potrpíte si na špičkovú kvalitu do najdrobnejšieho detailu, tak to možno nebude celkom vaša šálka kávy. Na druhej strane vám však toto auto prináša ozaj až zarážajúco dobrý mix emotívnych a racionálnych faktorov. A to vo všetkých hlavných rámcových oblastiach: či už po stránke dizajnu, pohonu alebo jazdných vlastností. Nemusíte sa štípať, nie je to ilúzia, ktorá sa po prebudení rozplynie.

 

Toto auto sme testovali na profesionálnom okruhu Slovakia Ring.

Kapitola clanku

Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 72 fotografií v galérii Test Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Zdroj: autor

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6
Zdvihový objem
3778 cm3
Max. výkon
223 kW/303 k
pri otáčkach
6300/min
Max. krútiaci moment
361 Nm
pri otáčkach
4700/min
Palivo
benzín
Pohon
zadné kolesá
Prevodovka
6-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4630 mm
Šírka
1865 mm
Výška
1385 mm
Rázvor náprav
2820 mm
Pohotovostná hmotnosť
1540 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1615 kg
Užitočná hmotnosť
390 kg
Celková hmotnosť
1930 kg
Objem batožinového priestoru
332 l
Objem palivovej nádrže
65 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
240 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
6,3 s
Spotreba
Mesto - normovaná
14,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
7,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
9,9 l/100 km
Mesto - počas testu
13,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,0 l/100 km
Priemer testu
10,2 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
235 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 27 226 €
Základná cena verzie
od 29 243 €
Cena testovaného exemplára
30 654 €

BANNER300

Focus Media

Video
Najnovšie články
Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá

V pripravovanej novele zákona, ktorá v budúcnosti umožní obdobu "šrotovného" a dotáciu na nákup nízkoemisných vozidiel, došlo ku zmene. Tradičných hybridných...

Tradičné hybridné pohony štátnu dotáciu nedostanú

Nissan a Renault už dlhé roky spolupracujú v rámci spoločnej aliancie, no po zatknutí Carlosa Ghosna sa ich spory rozhoreli plnou silou. Automobilky sú teraz...

Nissan a Renault sú odhodlaní vyriešiť vzájomné spory

Stavebné práce na novej rýchlostnej ceste R7 napredujú dobrým tempom, na niektorých úsekoch sú výrazne popredu a začalo sa už s kladením prvej asfaltovej...

Na niektorých úsekoch R7 sú práce výrazne popredu

Na rodnom liste Fordu Mustang Shelby GT500 sa objavilo niekoľko ďalších zápisov. Hovoria o výkone 771 koní a limitovanej maximálke tesne pod 300 km/h.

Najsilnejší motor Fordu: Osemvalec má 771 koní

Nemecký tuner Triebwerk Motors plánuje postaviť jedenásť šialených Audi RS6 inšpirovaných závodmi DTM.

Extrémne Audi RS6: Šialená limitovaná edícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×